Carl Persson efter förlusten: ”Får mycket förtroende idag”

Foto: Liam Eklöf

Under tisdagskvällen spelade och förlorade Malmö mot motståndarna Frölunda. Mötet slutade 3-0 till gästerna, alltså en match helt utan mål för hemmalaget. Matchens resultat fastställde även grundserieplacering. Malmö sluta säsongen på niondeplats. Eklöfs Hockeyblogg tog sig ett snack med Carl Persson efter matchen: − Man är väl aldrig nöjd när man förlorar, säger Persson till Eklöfs Hockeyblogg. 

Mötet mellan lagen på västkusten slutade med 3-0 till gästerna. Matchen var full med chanser för Malmös del men man lyckades aldrig att pricka in pucken bakom Frölundas stabila målvakt, Niklas Rubin.

Matchen bjöd på slutspelskaraktär med känslor, tacklingar och hög intensitet. Men det var inget som gynnade Malmö där de bara såg ut att tappa mer och mer av deras starka inledning desto längre matchen fortgick.

Intervjun

Vad tycker du om dagens match?
– Ja, vi förlorar lite mycket närkamper tycker jag. Ja dem vinner lite mer 50/50 dueller. Vi har många chanser idag men vi är slarviga i avsluten, sedan lyckas dem göra två i deras powerplay så dem vinner på specialteams idag och det avgör matchen. 

Vad tycker du om din egna prestation ikväll?
– Man är väl aldrig nöjd när man förlorar. Men jag får mycket förtroende idag igen, och jag har en del chanser, speciellt i powerplay. Jag tycker att jag skulle varit lite mer på hugget och kommit in lite mer framför kassen och pillat någon. Men för min egen del är det ett steg framåt i alla fall. Men jag är inte riktigt nöjd ändå.

Du spelade med Storm och Händemark idag, i en kedja – hur var det att spela med dem?
– Det är såklart kul, spelade med dem förra matchen också och då fick vi ut lite resultat också. Men, som sagt idag har vi chanser idag också till att göra mål, men vi var inte riktigt distinkta i anvlusten idag.  


Kommentarer