SILLY SEASON: Forwarden förlänger med två år

Foto: Arkiv

Under torsdagsförmiddagen blev det officiellt att Malmös Eric Engstrand fortsätter i klubben de kommande två åren. – Nu kommer vi från två tuffa säsonger, men revanschlustan är stor - både hos mig och alla mina lagkamrater, säger Engstrand bland annat.

21-åringen kom till Malmö till säsongen 19/20 och spelade J20-ishockey – under säsongen 19/20 gjorde han också SHL-debut då han spelade nio matcher i Malmötröjan. Under samma säsong i juniorserien gjorde han 58 (23+35) poäng på 37 matcher och i hans nio SHL matcher gjorde han noll poäng.

Efter debutsäsongen blev det dags för ett kliv upp i SHL där han nu spelat 88 och stått för 15 (8+7) poäng. Utöver SHL-spelet har han också spelat lite Allsvensk hockey för Troja Ljungby där han spelade 14 matcher och gjorde 4 (1+3) poäng.

En utvecklingsbar spelare

Malmö ser på den tidigare poängsprutande forwarden med stora ögon och hoppas att han kan utvecklas ytterligare i Malmötröjan.

– Eric är en stor och stark spelare med bra skridskoåkning. Under den här säsongen har han vuxti in ytterligare i SHL-kostymen och verkligen visat att han är tillgång i den här ligan. Jag tror att han kan fortsätta att ta kliv i vår miljö och vi är självklart glada över att få ha kvar honom hos oss, berättar Patrik Sylvegård, Malmös General Manager, på deras hemsida.

Engstrand klar för två nya år. Bilderna hämtade från Malmö Redhawks twitterkonto. 

Malmö – ett nytt hem

Engstrand har kommit att hitta ett nytt hem i Malmö efter att ha flyttat hit från sin juniorklubb, Frölunda.

– Det känns fantastiskt roligt att få fortsätta att representera klubben. Jag har trivts otroligt bra här sedan jag flyttade hit för snart tre år sedan och Malmö har blivit mitt hem. Det är alltid kul att komma till jobbet och jag njuter av att spela framför våra fans, kommenterar forwarden på Malmös hemsida.

Engstrand är dock inte nöjd och framhäver också att det finns saker att förbättra på, framförallt prestationsmässigt.

– Nu kommer vi från två tuffa säsonger, men revanschlustan är stor - både hos mig och alla mina lagkamrater. Tillsammans med alla på läktaren ska vi göra något riktigt bra av det här, fortsatte Engstrand på Malmös hemsida. 

Foto: Arkiv


Kommentarer