Blomgren om debuten: "Skönt att stolparna var med mig"

Foto: Liam Eklöf

Debuterande Oskar Blomgren stod för en gedigen insats när Malmö bröt sin mardrömssvit på tolv raka hemmaförluster. Efter slutsignal tog jag mig ett litet snack med honom. – Nu var det väldigt glada miner här inne, säger Blomgren bland annat.

Efter att förstamålvakten, Daniel Marmenlind, blivit skadad under matchen och andramålvakten, Adam Werner, varit sjuk under veckan stod alltså tredjemålvakten, tillika junioren, Oskar Blomgren på Marmenlinds plats under större delen av sistaperioden och hela förlängningen när Malmö bröt förlustsviten på hemmais.

I debutminuterna stod den inofficiella matchhjälten för nio räddningar och höll då nollan. Inte nog med att han stod för en gedigen insats så fick han också Malmös försvarsspel att verka mer effektivt. Juniormålvakten fick också med sig en hel del stöd från hemmaläktaren. 

Intervjun

Dina känslor såhär direkt efter debuten?

– Fruktansvärt skönt, väldigt nervöst dock. Men såklart jätteroligt, säger Blomgren.

Du har sett Malmö lite från sidan under säsongen, hur har dina känslor varit kring laget?

– Jag har varit här uppe ett par gånger, och lite tråkiga känslor, absolut. Lite deppigt, kommenterar målvakten.

– Men nu var det väldigt glada miner här inne, fortsatte Blomgren.

Tyckte du att du stod för en bra prestation?

– Man kan ju inte klaga på en nolla, men lite stressigt var det. Skönt var det att stolparna var med mig i alla fall.

Nedan kan du se Malmös matchvinnande mål. Bilder från C More Hockeys twitter:

Kommentarer