SILLY SEASON: Lauridsen klar för två nya säsonger

Foto: Arkiv

Under lunchen på tisdagen blev det officiellt att Malmöförsvararen Markus Lauridsen skrivit på för ytterligare två år i Skåneklubben. – Som lag är vi inte nöjda med vad vi åstadkommit de här två säsongerna och jag vet att vi alla är revanschsugna, säger dansken bland annat på Malmös hemsida.

Under backens tidigare sejour i Malmö spelade han 76 matcher varpå han stod för 34 (2+32) poäng. Under Malmötiden har försvararen också gjort flertalet framträdanden i danska landslaget där han stått för 17 (4+13) poäng på 15 tävlingsmatcher.

Nyckelspelare för Malmö

31-åringen beskrivs som en rörlig och skicklig back med positiva egenskaper på båda hållen. Under hans tidigare två säsonger har han stått med en plus-minus-statistik på +10.

– Det känns bra att vi får behålla Markus i laget. Han är en skicklig back med uppsidor såväl offensivt som defensivt och med sin rörlighet och fina blick för spelet har han förmågan att vara en nyckelspelare för oss. Statistiskt har han väldigt starka underliggande siffror för oss under de här två säsongerna, men vi tror även att det finns ännu mer att få ut ur honom. Han visade också prov på det under den senare delen av säsongen, när han var en av våra bästa spelare, säger Malmös sportchef, Patrik Sylvegård, på Malmös hemsida.

Markus Lauridsen presenteras. Bilder från Malmö Redhawks twitter:

Ny och bättre resa

Under backens nyskrivna tvåårskontrakt  siktar han och klubben, likt lagkaptenen Söderberg, på en högre placering. Det är dock inte bara en revanschsugen Lauridsen som är nöjd med sitt nya kontrakt utan även en spelare som trivs i gruppen.

– Jag är jätteglad att ha förlängt mitt kontrakt här och för att jag får ett fortsatt förtroende. Som lag är vi inte nöjda med vad vi åstadkommit de här två säsongerna och jag vet att vi alla är revanschsugna. Nu ser jag verkligen fram emot att vara med på en ny och bättre resa med sikte på ett högre mål. Jag trivs fantastiskt i den här gruppen och det är naturligtvis väldigt roligt att fortsatt få vara en del av det här laget, kommenterar Lauridsen på Malmös hemsida.

Foto: Arkiv


Kommentarer